Datum objave:

Možemo! i ZJN! u obilasku Podsljemena: U ovoj četvrti nedostaje osnovna infrastruktura

Pročitajte i ovo

Godinu dana nakon potresa u najsjevernijoj zagrebačkoj četvrti Podsljeme koja je bila epicentar razornog zagrebačkog potresa i u kojoj gotovo ne postoji kuća koja nije oštećena, vrijeme još uvijek stoji. Građani koji su morali iseliti iz svojih domova, a među kojima je i dosta građana starije dobi, još uvijek žive u stambenim kontejnerima i prenamijenjenim ljetnim kuhinjama; kuće s crvenom naljepnicom koje su trebale biti srušene još uvijek stoje na mjestu i opasne su građane, a izgradnja zamjenskih kuća se još uvijek ne nazire”, rekao je pri obilasku četvrti gradonačelnički kandidat Tomislav Tomašević.

Cjeloviti pristup obnovi i potpora građanima pri ostvarenju svojih prava bit će prioritet po preuzimanju upravljanja gradom. Potrebno je svakom slučaju pristupiti individualno i osigurati potrebne kapacitete kako bi se stradale kuće u sklopu obnove protupotresno ojačale. „Pored osnivanja gradskog ureda za protupotresnu obnovu kojeg smo najavili, osigurat ćemo da mobilni timovi za pomoć građanima kod ispunjavanja potrebne dokumentacije idu k njima, do njihovih domova primjerice u podsljemenskim naseljima, a ne obrnuto“, rekao je Tomašević.

Tomašević je istaknuo još jedan važan problem četvrti: „U ovoj gradskoj četvrti nedostaje osnovna komunalna infrastruktura; neka naselja nemaju javnu kanalizaciju, a neka nemaju čak niti javnu vodoopskrbu“, dodao je Tomašević.

Ne samo ovdje; u cijelom Zagrebu dosta ljudi živi bez priključka na vodovodnu mrežu i javnu kanalizaciju. Oni pak koji umjesto javne kanalizacije imaju septičke jame skupo plaćanju uslugu, skuplje nego oni koji imaju javnu kanalizaciju, jer je Grad pražnjenje septičkih jama prepustio privatnim koncesionarima s preskupim ugovorima“, dodao je Tomašević. 

Luka Maloča, nositelj liste Možemo! i ZJN! za Podsljeme, istaknuo je i prometne probleme koje godinama muče stanovnike četvrti Podsljeme, a koje služi kao sjeverna obilaznica Zagreba, dok su ceste među najzapuštenijima u gradu. Primjer nebrige o cestovnoj infrastrukturi je Gračanska cesta, koja se svako malo ponovno popravlja zbog neadekvatno izvedenih radova iako je tek nedavno obnovljena.

Aktualna gradska vlast i njihovi koalicijski partneri potrošili su stotine milijuna na žičaru koja još uvijek ne funkcionira, a podsljemensku djecu do škola i vrtića roditelji moraju voziti autima jer je riskantno ići pješice po uskim, dvosmjernim ulicama bez nogostupa ili s vrlo uskim nogostupima, a kojima jure automobili, kamioni i autobusi. Nužno je izgraditi nove i obnoviti postojeće nogostupe prema propisanim standardima i uvesti jednosmjernu regulaciju prometa ondje gdje je to moguće i potrebno“, rekao je Maloča.

Spomenuo je i problem loše rekonstrukcije tramvajske pruge zbog koje nastaje velika buka od tramvajskog prometa za stanovnike te je kao kratkoročno rješenje predložio barem za vrijeme noći uvođenje zamjenske noćne autobusne linije. Istaknuo je i nužnost otvaranja brojnih javnih sadržaja, kulturnih, sportskih, društvenih i drugih, koje Podsljemenu nasušno nedostaju.

Na Podsljeme se gleda kao elitni kvart, kvart okružen sljemenskom šumom i zelenilom, kvart koji bi trebao biti lišen gradske buke, no on je nažalost s obzirom na sadržaje, infrastrukturu i nebrigu o onim najslabijima, daleko od onoga što bi trebao biti u 2021. godini“, završio je Maloča.

Tekst i fotografija: Press

Nedavno objavljeno